Διαβάστε:

  • Διαβάστε σήμερα:1. Νέο Ιστολόγιο για τη Γ Τάξη. 2 Βιβλιοδρόμιο, η σελίδα της βιβλιοθήκης μας. 3. Διαχείριση τάξης (Υλικό για εκπαιδευτικούς)4. European School Radio, Το σχολικό ραδιόφωνο 5. Περιηγηθείτε στις νέες μας σελίδες με υλικό που ίσως σας ενδιαφέρει .

    ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ


    1.   Ο Ψύλλος

    Είδος ταινίας: Κοινωνική, Εποχής
    Πρωταγωνιστούν: Παντελής Τριβιζάς, Νίκος Κολοβός, Κωστούλα Τσέλου, Δημήτρης Σπύρου, Δήμητρα Χατούπη, Αμαλία Γκίζα
    Έτος Παραγωγής:1990
    Υλικό επεξεργασίας της ταινίας
    Ψύλλος είναι ο τίτλος μια χειρόγραφης εφημεριδούλας, που εκδίδει και συντάσσει ένας δωδεκάχρονος μαθητής, σ' ένα απομονωμένο χωριό της ορεινής Ολυμπίας. ο Ηλίας Σεϊτανίδης. «Ψύλλος» είναι όμως κι ο ίδιος ο μικρός Ηλίας, γιατί είναι τόσο πολύ ταυτισμένος με την εφημερίδα του, ώστε κανείς πια να μην τον φωνάζει με το πραγματικό του όνομα. Κι όπως γράφει ο ίδιος σ' ένα φύλλο της εφημερίδας του, «ο Ψύλλος είναι ένα όνειρο, τα ταξίδια που θέλω να κάνω, είναι το σπάσιμο των συνόρων του μικρού χωριού μου, είναι τα φτερά που με βοηθούν να πετάξω μακριά...». 

    Μια διεισδυτική ματιά στην ελληνική επαρχία στα τέλη της δεκαετίας του '60. Πολυβραβευμένη ταινία σε παγκόσμιο επίπεδο, και πρώτη κινηματογραφική απόπειρα του σκηνοθέτη, με απολαυστικές ερμηνείες.


    2.   Χριστουγεννιάτικος εφιάλτης

    Συγγραφή-Σενάριο: ΤΙΜ ΒURTON & MALCOLM MCDOWELL
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  HENRY SELICK
    Ο "Χριστουγεννιάτικος εφιάλτης" είναι μια ταινία του Τιμ Μπάρτον, η οποία ενώνει τις κολοκύθες με τον Αϊ-Βασίλη και τις απόκριες με τα Χριστούγεννα.
     Ο Τζακ Σκέλιγκτον ο βασιλιάς κολοκύθας» της πόλης του Χάλογουιν(Ηalloween Τown), έχει πια βαρεθεί τη μονοτονία του μασκαρέματος που επιβάλλει η γιορτή της κολοκύθας κι ανακαλύπτει τυχαία τη χριστουγεννιάτικη χαρά! Αφού περιπλανιέται στο δάσος, βρίσκεται μπροστά σε πόρτες που οδηγούν σε όλες τις γιορτές! Από το Πάσχα, την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και τη Ημέρα των Ευχαριστιών, διαλέγει την Πόλη των Χριστουγέννων και... της αλλάζει τα φώτα.
    Αποφασίζει να δώσει άδεια στον Αγιο Βασίλη και να φέρει τους κατοίκους της δικής του πόλης, για να υποδυθούν χριστουγεννιάτικους ρόλους. Η αποστολή του κινδυνεύει να θέσει σε κίνδυνο τις γιορτές των Χριστουγέννων για όλα τα παιδιά που περιμένουν με ανυπομονησία τα δώρα τους...
    Τάρανδοι-Φρανκενστάιν κι άλλες ιδιοφυείς συλλήψεις σε ένα απόκοσμο μιούζικαλ, που βασίζεται στην τεχνική των κινουμένων σχεδίων. Ο Χένρι Σέλικσκηνοθετεί αλλά ο παραγωγός Τιμ Μπάρτον είναι το μυαλό πίσω από το ύφος, τη σκηνογραφία και το αλλιώτικο κοστούμι μιας βέβηλης επικράτησης του φωτός έναντι του σκότους.
    Μια ταινία αντίδοτο για όσους μελαγχολούν στην ιδέα, όχι των Χριστουγέννων, αλλά πως οφείλουν να διασκεδάσουν φορώντας το ίδιο χαζό χαμόγελο.

    3.   Ο στρατηγός

    Η.Π.Α. 1927 – Ασπρόμαυρη (Βωβός κινηματογράφος)

    Σκηνοθεσία: Μπάστερ Κίτον & Κλάιντ Μπρούκμαν 
    Σενάριο: Τσάρλς Σμίθ & Άλ Μπόουσμπεργκ 
    Πρωταγωνιστούν: Μπάστερ Κίτον, Μάριον Μάκ, Γκλέν Κάβεντερ, Τσάρλς Σμίθ.
    Ο Τζόνι είναι μηχανοδηγός τραίνου και αρραβωνιαστικός της Άναμπελ. Το τραίνο του (που έχει το όνομα «Στρατηγός») και η Άναμπελ είναι οι δύο μεγάλες αγάπες του. Όταν ξεσπά ο Αμερικανικός Εμφύλιος, ο Τζόνι πηγαίνει να καταταγεί αλλά δεν τον δέχονται για στρατιώτη (παρά τις επίμονες προσπάθειες του ιδίου) αλλά σαν μηχανοδηγό. Η Άναμπελ τον αποφεύγει, θεωρώντας ότι από δειλία απέφυγε την στράτευση. Ο Τζόνι είναι απελπισμένος, αλλά όλα θα αλλάξουν όταν μια ομάδα κατασκόπων του εχθρού κλέβει το τραίνο, μέσα στο οποίο βρίσκεται και η Άναμπελ. Ο Τζόνι είναι αποφασισμένος να τους κυνηγήσει, ώστε να ξαναπάρει πίσω την ατμομηχανή του, αλλά και να σώσει την αγαπημένη του. Στο τέλος ο επίμονος μηχανοδηγός θα φτάσει να γίνει ήρωας πολέμου…

     Όλα αυτά λαμβάνουν χώρα μέσα σε ένα απολύτως ανατρεπτικό και κωμικό σκηνικό που έχει στήσει ο ιδιοφυής Μπάστερ Κίτον, με τα ευρηματικά γκάγκ να διαδέχονται το ένα το άλλο.

    Ο «Στρατηγός» είναι ένα ευρηματικό αριστούργημα που θεωρείται μια από τις πιο ευφυείς ταινίες του βωβού σινεμά (αγαπημένη και του Μπάστερ Κίτον) και αναμφίβολα ένα από τα καλύτερα φίλμ με τραίνα που γυρίστηκαν ποτέ.


    Read more: http://www.neolaia.gr/2012/10/03/generla-baster-kiton/#ixzz35LmSmX4N

    Read more: http://www.neolaia.gr/2012/10/03/generla-baster-kiton/#ixzz35LlxVavj




    4.   Οι Γερμανοί ξανάρχονται
    Χρονιά Παραγωγής: 1948
    Σκηνοθέτης: ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ ΑΛΕΚΟΣ
    Είδος: ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ, ΚΩΜΩΔΙΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ
    Ηθοποιοί: ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ , ΛΙΒΥΚΟΥ ΙΛΥΑ , ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΝΤΙΝΟΣ , ΤΣΑΓΑΝΕΑ ΝΙΤΣΑ , ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ , ΡΟΖΑΝ ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ , ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΜΗΣ , ΤΣΑΓΑΝΕΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ , ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
    Η ιστορία μας ξεκινάει κάποιο μεσημέρι μετά τη λήξη του Β'Παγκοσμίου Πολέμου και φυσικά την απομάκρυνση των γερμανικών στρατευμάτων και από την Ελλάδα. Ο οικογενειάρχης Θόδωρος Γκινόπουλος έχει μόλις επιστρέψει στο σπίτι του μετά τη βόλτα στην αγορά όπου έντρομος βρέθηκε σε μια πρώιμη εμφύλια σύρραξη. Ξαποσταίνει στη γνωστή καρέκλα στην αυλή του και πριν πιει το μεσημεριανό ουζάκι του παίρνει έναν ύπνο και ονειρεύεται (''σατιρικός εφιάλτης'' διαβάζουμε στους τίτλους αρχής της ταινίας) ότι τα γερμανικά στρατεύματα επέστρεψαν και πάλι και ότι η χώρα βρίσκεται ξανά υπό κατοχή.

     Απίστευτο το σεναριακό εύρημα που δίνει την αφορμή για να περαστεί το αντιπολεμικό μήνυμα της ταινίας μέσα από πλειάδα σατιρικών διαλόγων και χαρακτήρων που άφησαν ιστορία.



    5.   Εδώ Πολυτεχνείο

    Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μακρής
    Σενάριο: Δημήτρης Μακρής, Νίκος Σταυρόπουλος, Δημοσθένης Ντεφαράνας
    Φωτογραφία: Φοιτητές του Πολυτεχνίου Αθήνας, Αλβάρο Πιανέτσι, Σάντρο Καζαλβιέρι, Δημήτρης Μακρής, Τζιανφράκο Πολετίνι
    Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
    Παραγωγή: Δημήτρης Μακρής, Coop Cinema Democratico, Cover Coop SRRL, Unitelefilm
    Μοντάζ: Δημήτρης Μακρής
    Φωνή στο σχόλιο Ελληνικά: Αλέξανδρος Παναγούλης
    Ηθοποιοί: Ντανιέλα Μορέτι, Ενρίκο Φρικένιο, Εμίλιο ντελε Πιάνε
    Η ταινία «Εδώ Πολυτεχνείο» αποτελεί ένα αντιφασιστικό ντοκουμέντο που περιγράφει τα γεγονότα αλληλεγγύης, λαϊκής συμμετοχής και ηρωισμού, του αγώνα εναντίον της δικτατορίας των συνταγματαρχών. 
    Γυρίστηκε στο Μιλάνο -εύλογα μιας και η κινηματογράφηση έγινε την περίοδο της χούντας- με υλικό ντοκιμαντέρ που κρυφά έφυγε από την Αθήνα και με σκηνοθετημένα γυρίσματα στα οποία πήραν μέρος Έλληνες και Ιταλοί φοιτητές, καθώς και Έλληνες πολιτικοί εξόριστοι, στενοί συνεργάτες του σκηνοθέτη Δημήτρη Μακρή. Κινηματογραφική παρουσίαση και μοναδικό ντοκουμέντο συνάμα, για το κλίμα, τα γεγονότα και την κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στη δικτατορία της χούντας.
    Η μουσική είναι του Μίκη Θεοδωράκη. Η ελληνική αφήγηση είναι τουΑλέξανδρου Παναγούλη - στα ιταλικά αφηγείται ο γερουσιαστής Ουμπέρτο Τερρατσίνι. Η ταινία είχε προσκληθεί επισήμως να συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αλλά τελικά η προβολή της απαγορεύτηκε...




    6.   Τα φώτα της πόλης
    City Lights. 
    ΗΠΑ, 1931, Μαυρόασπρη, 87 λεπτά.
    Σκηνοθεσία-σενάριο: Τσάρλι Τσάπλιν. 
    Ηθοποιοί: Τσάρλι Τσάπλιν, Βιρτζίνια Τσέριλ, Φλόρενς Λι, Χάρι Μάιερς, Αλαν Γκαρσία, Χανκ Μαν. 

    Ο Σαρλό ερωτεύεται μία νεαρή, τυφλή ανθοπώλισσα, η οποία τον περνά για πλούσιο κι ο Σαρλό αποφασίζει να κάνει διάφορες δουλειές (ανάμεσά τους και μποξέρ) για να εξασφαλίσει τα αναγκαία χρήματα για την ακριβή εγχείρηση που θα επαναφέρει την όρασή της. Μελοδραματική, από πρώτη άποψη, ταινία που ο Τσάπλιν μετατρέπει σε ένα υπέροχο αριστούργημα που, εκτός από τις συγκινητικές σκηνές του, προσφέρει τα ατέλειωτα γκαγκ και διάφορα άλλα κωμικά ευρήματα, που ξεκινούν από την παράδοση του σλάπστικ και που στα χέρια του μετατρέπονται σε αληθινά διαμάντια έμπνευσης.

    Από τις καλύτερες σκηνές της ταινίας: τα εγκαίνια ενός αγάλματος που μας αποκαλύπτει τον άστεγο και χωρίς δουλειά Σαρλό να κοιμάται στην αγκαλιά του αγάλματος της ευημερίας (ειρωνικό σχόλιο μια και βρισκόμαστε στην περίοδο της ανεργίας και της μεγάλης οικονομικής κρίσης), η σκηνή με τον Τσάπλιν να σώζει ένα μεθυσμένο εκατομμυριούχο από πνιγμό, με αποτέλεσμα ο τελευταίος να τον φιλοξενεί στο σπίτι του, ενώ τον πετά με τις κλοτσιές κάθε φορά που ξεμεθά, οι σκηνές του μποξ, καθώς και το συγκινητικό φινάλε με την τυφλή κοπέλα, που τώρα έχει αποκτήσει το φως της, ν' ανακαλύπτει μ' ένα ανέλπιστο τρόπο την αλήθεια για τον ευεργέτη της.
    7.   Το τσίρκο

    Σκηνοθεσία:Τσάρλι Τσάπλιν
    Σενάριο:Τσάρλι Τσάπλιν
    Πρωταγωνιστούν:Τσάρλι Τσάπλιν, Άλαν Γκαρσία, Μέρνα Κένεντι, Χάρι Κρόκερ, Χένρι Μπέργκμαν, Στιβ Μέρφι
    Κατηγορία:Κωμωδία
    Έτος παραγωγής:1928
    Χώρα παραγωγής:ΗΠΑ
    Γλώσσα:Βουβή (ενδιάμεσα κείμενα στα αγγλικά)
    Χρώμα:Ασπρόμαυρο
    Διάρκεια:72'
    Ο Σαρλό βρίσκει καταφύγιο σ’ ένα τσίρκο, διότι τον καταδιώκει η αστυνομία επειδή νομίζει ότι είναι πορτοφολάς. Την ώρα του προγράμματος, ο Σαρλό κατρακυλάει στην πίστα. Η εμφάνισή του κάνει το κοινό να γελά και ο διευθυντής του τσίρκου τον προσλαμβάνει αμέσως σαν κλόουν. Ο Σαρλό ερωτεύεται την ιπποκόμο αλλά ο αντίζηλός του καταφέρνει να τον διώξει.

    Σκηνές που ξεχωρίζουν: Ο Σαρλό πάνω στο σκοινί του ακροβάτη δέχεται την επίθεση μαϊμούδων που τον ξεγυμνώνουν, ο Σαρλό μέσα στην αίθουσα με του χίλιους καθρέφτες, οι περιπέτειές του με τα ζώα, η θλίψη του μπροστά στον στρογγυλό αποτύπωμα στο έδαφος που άφησε το τσίρκο μετά την αναχώρησή του.

    Η σκηνή όπου ο Τσάρλι Τσάπλιν μπαίνει μέσα στο κλουβί του λιονταριού ήταν η πιο δύσκολη κι η πιο επίπονη σε όλη την καριέρα του μεγάλου κωμικού μια και χρειάστηκε να επαναληφθεί πάνω από 200 φορές. Ο Τσάπλιν εξασκήθηκε στο περπάτημα πάνω σε σκοινί επί βδομάδες πριν το έργο και τελικά στην σχετική σκηνή είναι αυτός που περπατά πάνω στο σκοινί 8 μέτρα πάνω από την γη.






    8.   Πάσχα στο νησί της Αποκάλυψης
    Το ντοκιμαντέρ είναι μια περιπλάνηση σε ένα από τα μεγαλύτερα προσκυνήματα της ορθοδοξίας.
     Η σπηλιά του Ιωάννη, το κάστρο με το μοναστήρι του που δεσπόζει σε όλο το Αιγαίο, θα μας αποκαλύψουν ανεκτίμητα έργα και κειμήλια της βυζαντινής τέχνης στο πέρασμα των αιώνων.
    Η πλούσια βιβλιοθήκη της Μονής είναι μία κιβωτός των αρχαίων γραμμάτων και της πατερικής σοφίας.
    Το Άγιον Πάσχα είναι πολύ ιδιαίτερο στο νησί του Ιωάννη.
    Ο Νιπτήρας, το στόλισμα του επιταφίου,η ανάσταση αφήνουν στον επισκέπτη την αίσθηση του μοναδικού και της κατάνυξης.
    Μέσα στο φώς του πρωίνου, η Πάτμος, αναδύεται σα να βγήκε μόλις από τη θάλασσα της ιστορίας. Η γαλήνη της , μένει ακόμη αράγιστη όπως την είδε κάποτε ο Σεφέρης. Και η ακτογραμμή της περίτεχνη σαν γυναικείο σκουλαρίκι.

    Δεν υπάρχουν σχόλια: